سفارش تبلیغ
صبا ویژن


 

1. مهارت حرف‌زدن یک شگفتی است. برای تولید یک عبارت، تقریباً 100 عضله در سینه، گردن، فک، زبان و لب‌ها باید با هم همکاری کنند. هر عضله دسته‌ای متشکل از صدها یا هزاران فیبر است. برای هماهنگی این عضلات، نورون‌هایی بسیار بیشتر از حد لازم برای پای یک ورزشکار لازم است تا این عضلات را منقبض کنند. فقط هر یک نورون حرکتی می‌تواند حرکت را در 2000 فیبر عضلانی موجود در عضله ساق تحریک کند. اما نورون‌هایی که تارهای صوتی یا حنجره را کنترل می‌کنند، می‌توانند فقط به یک تا دو-سه سلول عضلانی بچسبند.

 


ادامه مطلب...

  

 


ادامه مطلب...

  

نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل دیترویت امسال محل نمایش ?? نوع خودروی جدید است. این نمایشگاه روز دوشنبه (?? ژانویه) گشایش یافت و دو هفته ادامه خواهد داشت. خودروسازان جهان از شکوفائی دوباره بازار سخن می‌گویند.

گزارش‌هائی که از روز گشایش نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی می‌رسد، همه تاییدکننده این نکته است که صنعت خودروسازی جهان، سال‌های بحرانی را سپری کرده و به عصر شکوفائی تازه‌ای راه یافته است.

عکسها در ادامه مطلب


ادامه مطلب...

  

تمرینات جمله‌سازی راهی برای وارد شدن به ذهن ناخودآگاه و کمک خواستن از آن برای حل مشکلات و پاسخ به سوالاتتان است.

این تمرین فقط چند دقیقه طول می‌کشد و برای خیلی افراد مفید واقع شده است.

اگر تابحال درمورد تمرین جمله‌سازی چیزی نشنیده‌اید و دوست دارید آن را امتحان کنید، این مقاله به دردتان خواهد خورد.

تمرینات مربوط به کامل کردن جملات ابزاری ساده و درعین‌حال قوی برای شناخت مشکلات و روشن کردن یک وضعیت است. همچنین می‌توان از این تمرینات بعنوان راهی برای بالا بردن هوشیاری و درکتان نسبت به یک موضوع استفاده کنید و درعین‌ حال افکار درون ذهن ناخودآگاهتان را نیز ارزیابی کنید.
 


ادامه مطلب...

  

در تاریخ ایران کسان بسیاری بوده‌اند که در خردسالی بر تخت سلطنت نشسته‌اند. زیرا سلطنت در یک سلسله پادشاهی بر اساس توارث بود و نه شایستگی.

گویا این قاعده به دیگر مقامات درباری هم سرایت کرد. چندان که در دوره قاجار بسیاری از مشاغل دولتی به سان ارثیه از پدر به پسر می‌رسید و حتی صغر سن نیز مانع از برکشیدن اشخاص و تکیه زدن بر جایگاه‌های مهم و حساس نمی‌شد.

برای نمونه، می‌توان به دکتر محمد مصدق، نخست وزیر ایران و رهبر ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد که پدرش وزیر دفتر ناصرالدین‌شاه و مادرش نوه عباس‌میرزا بود. خاله او نیز با مظفرالدین شاه ازدواج کرد و ملکه ایران شد و در نتیجه محمدعلی‌شاه پسرخاله وی به شمار می‌آمد.

 

این جایگاه خانوادگی موجب شد که محمد در ?? سالگی با لقب مصدق‌السلطنه، رییس استیفای خراسان یا به لفظ امروز مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان شود. هرچند که او بعدها یکی از خوشنام‌ترین و مردم‌گراترین سیاستمداران ایرانی شد، اما طبیعی است که این مقام با آن سن و سال تناسب نداشت.

 


ادامه مطلب...

  
   مدیر وبلاگ
ببین
خوش اومدید فقط همین
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :16
کل بازدید : 725188
کل یاداشته ها : 770


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ